<< 17.Delphi | Témata IT | 19.PC - Počítačová jednotka >>
18. .NET/C#
- .NET/C# - framework, jazyk C#, vývojová prostředí
- MS Visual C# - popis, verze, struktura projektu, datové typy
- Komponenty a události - typy a jejich základní vlastnosti a použití
- Objektové programování - třídy a objekty, vlastnosti a dědičnost - jednoduchý příklad
.NET framework'''
- běhové prostředí s knihovnami komponent od Microsoftu
- aplikace komunikují s .NET Frameworkem
- .NET Framework umožňuje využití prvků Windows
- současná verze .NET 4.0 (2010) součástí instalace WIN 7
- Typy frameworků
- .NET Framework - osobní počítače s OS Windows
- .NET Compact Framework - pro mobilní zařízení s OS Windows Mobile
- .NET Micro Framework - programování mikroprocesorů v elektronických zařízeních
- MONO - open source .NET Framework pro OS Linux a MacOS
- Jazyk C#
- vysoceúrovňový, jednoduchý, univerzální, objektový programovací jazyk
- hlavní programovací jazyk pro platformu MS Windows a .NET frameworkem, současná verze C# 4.0
- programování desktopových i webových aplikací
- Vývojová prostředí
- MS Visual Studio - komplexní vývojové prostředí s několika moduly
- Visual C#, Visual C++, Visual Basic, Visual Web Developer
- verze Express (free), Standard, Professional
- Sharp Develop 4.0 - alternativní vývojové prostředí volně šířené
- pro Windows i Linux
- MS Visual Studio - komplexní vývojové prostředí s několika moduly
MS Visual C# (Sí Šarp)
|
Základy C#
- Datové typy
- Celá čísla - INT
- Desetinná čísla - FLOAT, DOUBLE, DECIMAL
- Logický typ - BOOL
- Znak - CHAR
- Odkazové typy - STRING, OBJECT
- Komponenty
- Form, Label, TextBox, Button, ListBox, ComboBox, Panel, RichTextBox
- MenuStrip, StatusStrip, Dialogy - OpenFile, SaveFile, Color, Font, Print
- Události
Objektově orientované programování
- Charakteristika OOP
- moderní postupy programování - Java, C++, VB#, C#, Javascript, PHP, ASP/.NET ...
- rozdělení úloh na reálné prvky - objekty - zákazník, automobil, bankovní účet ...
- pro tvorbu profi programů a programových systémů - využití předdefinovaných tříd
- Objekty
- definice reálné věci nebo činnosti pomocí programovacího jazyka, která obsahuje:
- datové položky - délka, šířka obdélníka
- metody (funkce) - výpočet obvodu, výpočet plochy - zpracované datové položky
- definice reálné věci nebo činnosti pomocí programovacího jazyka, která obsahuje:
- Třídy
- CLASS - šablony pro vytváření objektů určitého typu
- v C# představuje nová třída samostatný soubor - Clovek.cs, Kruh.cs
- Vlastnosti a dědičnost