<< Programové struktury | Programování - C# | Práce se soubory >>

Deklarace proměnných

  • Proměnná - pojmenované místo v paměti (odkaz) pro uložení dat
  • Datový typ - určuje způsob uložení dat a možnosti zpracování
  • Deklarace - vymezení datového typu před použitím proměnné
    • datovýTyp názevProměnné ;
      • int stranaA ;
    • datovýTyp názevProměnné = hodnota ;
      • char znak = 'A' ;

Rozdělení datových typů

Hodnotové

  • hodnota uložena přímo v paměti - zásobník (stack)
  • Celá čísla INT
Zvětšit
  • Desetinná čísla FLOAT, DOUBLE, DECIMAL
Zvětšit
  • Logický typ BOOL
Zvětšit
  • Znak CHAR
Zvětšit

Odkazové

  • Znakový řetězec - STRING
    • pro práci s řetězci
    • řetězec je posloupnost (pole) znaků - slovo, věta ...
    • řetězec se zapisuje do uvozovek
  • Objekt - OBJECT
    • kořenový typ
    • každý datový typ je odvozen právě z datového typu object
    • odvozování tříd je základním principem objektově orientovaného programování (OOP)
    • odvozená třída zdědí po základní třídě vlastnosti a metody a k tomu přidá novou funkčnost
    • vlastnosti a metody základní třídy již není potřeba znovu definovat
    • typ object již obsahuje několik základních metod Equals(), GetHashCode(), GetType() a ToString()
Zvětšit

Datové pole

  • datová struktura, která obsahuje více položek stejného datového typu
  • k jednotlivým položkám se přistupuje pomocí indexu (celočíselná proměnná)
  • první prvek pole má index 0, poslední pak n-1 v případě, že má pole n prvků.

Deklarace pole

  • pro vytvoření referencí - odkazů na data
    • datovýTyp[] názevPole;
  • pro vyhrazení paměti pro prvky pole
    • datovýTyp[] názevPole = new datovýTyp[početPrvků];

Přístup k prvku s indexem i

  • názevPole[i];
RSS