<< 24.CAD - Systém Autodesk Inventor | Témata VYT | 23.WEB - Informační systémy >>
25. CAD – Systém 3D Studio MAX
- popis a vlastnosti systému, postupy plošného modelování a jejich modifikace
- vizualizace a animace scény - práce se světlem a materiály
3D studio
- profesionální systém pro tvorbu 3D grafiky, vizualizaci a animaci
- od roku 2006 produkt firmy Autodesk
Vlastnosti
- plošný modelář, objektový a parametrický systém
- programovatelný systém - vlastní skriptovací jazyk
- rozšiřitelný systém - pluginy (rostliny, postavy, efekty)
Možnosti použití
- filmová a televizní tvorba - výroba reklam, filmů
- design - designérské, architektonické a konstrukční vizualizace
- hry - grafika do počítačových her
Plošné modelování
- tvorba modelů předmětů a scén pomocí tenkých plošných sítí
Modelovací pomůcky
- výřezy VIEWPORTS, pohledy VIEWS (Top, Front, Left ...), krok SNAP, mřížka GRID, uchopení SNAP
- místní nabídka QUAD MENU, vlastnosti PROPERTIES, skrytí HIDE, zmražení FREZEE, seskupení GROUPS
Transformace
- posun MOVE (W), rotace ROTATION (E), měřítko SCALE (R), využití ikony TRANSFORM GIZMO
- kopie CLONE, zrcadlení MIRROR, zarovnání ALIGN
2D Křivky - SHAPES
- čára LINE, křivka SPLINE, kružnice CIRCLE, obdélník RECTANGLE, text TEXT ...
3D Tvary - GEOMETRY
- jednoduché - kvádr BOX, deska PLANE, koule SPHERE, válec CYLINDER
- modifikované - tažení EXTRUDE, rotace LATHE, vytažení LOFT, ohnutí BEND, rozšíření TAPER, zkroucení TWIST
Polygonální sítě - POLYGON
- vytvoření z geometrie konverzí - Quad Menu - Convert To Editable Poly
- úrovně - bod VERTEX, hrana EDGE, okraj BORDER, ploška POLYGON
- úpravy polygonů - tažení EXTRUDE, vytažení BEVEL, dělení CUT, SLICE
- úpravy sítě - symetrie SYMMETRY, vyhlazení TURBO SMOTH
Vizualizace a animace
Zobrazení
- drátová prezentace WIREFRAME, stínované objekty SMOOTH
Osvětlení
- výchozí osvětlení - GLOBAL LIGHTING (Rendering Environment)
- nádech TINT, úroveň LEVEL, okolní světlo AMBIENT
- bodové světlo - žárovka OMNI - barva COLOR, intenzita MULTIPLIER, stín SHADOW
- směrové světlo - reflektor SPOT - útlum ATTENUATION, kužek CONE, horký HOTSPOT, studený FALLOFF
Materiály
Rendering
Animace
|