<< 22.CAD - 2D kreslení v Autocadu | Témata VYT | 24.CAD - Systém Autodesk Inventor >>
23. CAD – 3D modelování v Autocadu
- objemové modelování - podstata, orientace v prostoru, techniky modelování
- vizualizace modelů - typy zobrazení, osvětlení a stíny, materiály, rendering
Autocad 3D
3D modelování
Plošné modelování
Objemové modelování
Orientace v prostoruPohledy
Souřadné systémy
|
Autocad - postupy objemového modelování
Nastavení Autocadu
- zapnutí 3D pracovního prostoru
- zobrazení karet s nástroji pro modelování
Základní tělesa
- hranol, klín, válec, koule, kužel, jehlan ...
Tažení z profilů
- tvorba profilů
- 2D tvary - uzavřené křivky - kružnice, obdélník, polygon ...
- 2D plochy - vytvoření z 2D tvaru - příkaz Oblast
- tažení a rotace profilu - příkaz Vytáhni, Orotuj
- vytažení po křivce (trajektorii) - potrubí, kabelové svazky
- šablonování z několika profilů - složité tvary - karosérie, trupy lodí a letadel, křídla
Kombinace těles
- získání složitých tvarů z jednoduchých logickými operacemi (simulace obrábění a svařování)
- sjednocení, rozdíl a průnik těles
Editace těles
- zaoblení, zkosení, rozdělení a oddělení zadanou rovinou
Transformace v prostoru
- využití 3D posunu a otočení
Vizualizace modelů
Typy zobrazení
- přednastavené styly - 2D drát, 3D drát, Skrytý, Koncepční, Realistický
Světla a stíny
- sluneční - směr závislý na nastavení datumu, času a geografické poloze
- denní - celkové osvětlení scény
- bodové (žárovka) a směrové (reflektor)
- možnost nastavení - barva, intenzita, dosah, vrhání stínů
Materiály
- vytvoření vlastních materiálů nebo využití knihovny materiálů
- možnost nastavení - barva, textura, průhlednost, odrazivost
Rendering
- výpočet bodů pro rastrový obraz scény a uložení do BMP, JPG, PNG nebo GIF
- pozadí - barva, přechod, rastrový obraz
- efekty prostředí - mlha, kouř ...