<< 15.Technická grafika | Témata PVY | 17.Základy programování >>
16. Prezentační grafika
- 3D Studio Max - vlastnosti, možnosti použití, modelovací pomůcky, transformace
- Plošné modelování - křivky, tažení, rotace, lofting, modifikace
- Polygonální modelování - tvorba, úrovně, úpravy polygonů a sítě
- Vizualizace a animace - zobrazení, světla, materiály, rendering, animace
3D Studio Max
- Vlastnosti
- profesionální systém pro tvorbu 3D grafiky, vizualizaci a animaci
- plošný modelář, objektový, parametrický systém
- programovatelný (vlastní skriptovací jazyk)a rozšiřitelný (mnoho pluginů) systém
- možnosti použití
- filmová a televizní tvorba - výroba reklam, filmů
- design - designérské, architektonické a konstrukční vizualizace
- hry - grafika do počítačových her
- modelovací pomůcky
- výřezy VIEWPORTS, pohledy VIEWS (Top, Front, Left ...), krok SNAP, mřížka GRID, uchopení SNAP
- místní nabídka QUAD MENU, vlastnosti PROPERTIES, skrytí HIDE, zmražení FREZEE, seskupení GROUPS
- transformace
- posun MOVE (W), rotace ROTATION (E), měřítko SCALE (R), využití ikony TRANSFORM GIZMO
- kopie CLONE, zrcadlení MIRROR, zarovnání ALIGN
Plošné modelování
- Křivky SHAPES
- čára LINE, křivka SPLINE, kružnice CIRCLE, obdélník RECTANGLE, text TEXT ...
- Tvary GEOMETRY
- jednoduché - kvádr BOX, deska PLANE, koule SPHERE, válec CYLINDER
- modifikované - tažení EXTRUDE, rotace LATHE, vytažení LOFT, ohnutí BEND, rozšíření TAPER, zkroucení TWIST
Polygonální modelování
- Polygonální síť
- vytvoření z geometrie konverzí - Quad Menu - Convert To Editable Poly
- úrovně - bod VERTEX, hrana EDGE, okraj BORDER, ploška POLYGON
- úpravy polygonů - tažení EXTRUDE, vytažení BEVEL, dělení CUT, SLICE
- úpravy sítě - symetrie SYMMETRY, vyhlazení TURBO SMOTH
Vizualizace a animace
- Zobrazení
- drátová prezentace WIREFRAME, stínované objekty SMOOTH
- Osvětlení
- výchozí osvětlení - GLOBAL LIGHTING (Rendering Environment)
- nádech TINT, úroveň LEVEL, okolní světlo AMBIENT
- bodové světlo - žárovka OMNI - barva COLOR, intenzita MULTIPLIER, stín SHADOW
- směrové světlo - reflektor SPOT - útlum ATTENUATION, kužek CONE, horký HOTSPOT, studený FALLOFF
- výchozí osvětlení - GLOBAL LIGHTING (Rendering Environment)
|