<< 15.Technická grafika | Témata PVY | 17.Základy programování >>

16. Prezentační grafika

  • 3D Studio Max - vlastnosti, možnosti použití, modelovací pomůcky, transformace
  • Plošné modelování - křivky, tažení, rotace, lofting, modifikace
  • Polygonální modelování - tvorba, úrovně, úpravy polygonů a sítě
  • Vizualizace a animace - zobrazení, světla, materiály, rendering, animace

3D Studio Max

  • Vlastnosti
    • profesionální systém pro tvorbu 3D grafiky, vizualizaci a animaci
    • plošný modelář, objektový, parametrický systém
    • programovatelný (vlastní skriptovací jazyk)a rozšiřitelný (mnoho pluginů) systém
  • možnosti použití
    • filmová a televizní tvorba - výroba reklam, filmů
    • design - designérské, architektonické a konstrukční vizualizace
    • hry - grafika do počítačových her
  • modelovací pomůcky
    • výřezy VIEWPORTS, pohledy VIEWS (Top, Front, Left ...), krok SNAP, mřížka GRID, uchopení SNAP
    • místní nabídka QUAD MENU, vlastnosti PROPERTIES, skrytí HIDE, zmražení FREZEE, seskupení GROUPS
  • transformace
    • posun MOVE (W), rotace ROTATION (E), měřítko SCALE (R), využití ikony TRANSFORM GIZMO
    • kopie CLONE, zrcadlení MIRROR, zarovnání ALIGN

Plošné modelování

  • Křivky SHAPES
    • čára LINE, křivka SPLINE, kružnice CIRCLE, obdélník RECTANGLE, text TEXT ...
  • Tvary GEOMETRY
    • jednoduché - kvádr BOX, deska PLANE, koule SPHERE, válec CYLINDER
    • modifikované - tažení EXTRUDE, rotace LATHE, vytažení LOFT, ohnutí BEND, rozšíření TAPER, zkroucení TWIST

Polygonální modelování

  • Polygonální síť
    • vytvoření z geometrie konverzí - Quad Menu - Convert To Editable Poly
    • úrovně - bod VERTEX, hrana EDGE, okraj BORDER, ploška POLYGON
    • úpravy polygonů - tažení EXTRUDE, vytažení BEVEL, dělení CUT, SLICE
    • úpravy sítě - symetrie SYMMETRY, vyhlazení TURBO SMOTH

Vizualizace a animace

  • Zobrazení
    • drátová prezentace WIREFRAME, stínované objekty SMOOTH
  • Osvětlení
    • výchozí osvětlení - GLOBAL LIGHTING (Rendering Environment)
      • nádech TINT, úroveň LEVEL, okolní světlo AMBIENT
    • bodové světlo - žárovka OMNI - barva COLOR, intenzita MULTIPLIER, stín SHADOW
    • směrové světlo - reflektor SPOT - útlum ATTENUATION, kužek CONE, horký HOTSPOT, studený FALLOFF
  • Materiály
    • Editor MATERIAL EDITOR
    • Prohlížeč MATERIAL EXPOLRER
    • Knihovny MATERIAL LIBRARY
    • Parametry
      • stínování SHADING - Metal, Phong, Blinn
      • barva neosvětlené části AMBIENT
      • barva osvětlené části DIFFUSE
      • barva odlesku SPECULAR
      • intenzita odlesku SPECULAR LEVEL, velikost odlesku GLOSSINESS
      • neprůhlednost OPACITY, vlastní svítivost SELF-ILLUMINATION
  • Rendering
    • výpočet bodů rastrového obrazu pro uložení do rastrového obrázku nebo do snímku videa
    • parametry - pohled, rozměr rastru, typ souboru, osvětlení, stínování, sledování paprsku
  • Animace
    • klíčové snímky KEY FRAMES - základní metoda animace - časový posuvník TIME SLIDER + AUTO KEY
    • animace polohy POSITION CONTROLLERS - animace po cestě PATH CONSTRAINT
    • animace pomocí editoru stop - TRACK VIEW
    • animace kinematiky - simulace pohybu mechanismů a postav - pevné členy a klouby
      • vytvoření hierarchie prvků HIERARCHY
        • běžná kinematika - pohyb definovaný od výchozího po koncový člen
        • inverzní kinematika - pohyb definovaný od koncového členu
Zvětšit
Zvětšit--Zvětšit
RSS