<< Tvorba 3D geometrie | 3DS MAX | Organizace objektů >>
Prezentace
Typy transformací
- Posun – Move
- Otočení – Rotate
- Měřítko (velikost) – Scale
- Klonování (kopírování)
- Copy – vytvoření prosté kopie
- Instance – vytvoření klonu s úplnou vazbou na originál
- při změně originálu se mění klon, při změně klonu se mění originál
- Reference – vytvoření klonu s jednosměrnou vazbu na originál
- při změně originálu se mění klon, změna klonu nemá vliv na originál
Systémy souřadnic
- pravoúhlé (ortogonální) systémy definované počátkem a řremi kolmými osami
- určují polohu objektů v prostoru
Typy souřadných systémů
View - Pohled
- výchozí souřadnicový systém
- osa X má směr doprava, Y nahoru a Z směřuje k uživateli. Pohledy jsou fixní.
Screen - Obrazovka
- stejný jako pohledový, krom toho, že aktivní výřez určuje osy systému a neaktivní výřezy zobrazují osy podle nastavení v aktivním výřezu.
World - Světový systém
- osa X ukazuje vpravo, Z nahoru a Y směrem k vám. Osy jsou fixní.
Parent - Systém rodiče
- objekt použije souřadnicový systém svého rodiče.
Local - Lokální systém
- objektový souřadnicový systém.
Gimbal
- používá se s objekty s animačním ovladačem Euler XYZ rotation.
Grid - Systém mřížky
- systém podle mřížky
- využití pomocné mřížky (roviny) pro definici souřadnicového systému.
Working - Pracovní systém
- používá se ve spojení s pracovním pivotem.
Pick - Zadaný systém
- systém podle vybraného objektu