<< Tvorba 3D geometrie | 3DS MAX | Organizace objektů >>

Prezentace

Typy transformací

  • Posun – Move
  • Otočení – Rotate
  • Měřítko (velikost) – Scale
  • Klonování (kopírování)
    • Copy – vytvoření prosté kopie
    • Instance – vytvoření klonu s úplnou vazbou na originál
      • při změně originálu se mění klon, při změně klonu se mění originál
    • Reference – vytvoření klonu s jednosměrnou vazbu na originál
      • při změně originálu se mění klon, změna klonu nemá vliv na originál

Systémy souřadnic

  • pravoúhlé (ortogonální) systémy definované počátkem a řremi kolmými osami
  • určují polohu objektů v prostoru

Typy souřadných systémů

View - Pohled

  • výchozí souřadnicový systém
  • osa X má směr doprava, Y nahoru a Z směřuje k uživateli. Pohledy jsou fixní.

Screen - Obrazovka

  • stejný jako pohledový, krom toho, že aktivní výřez určuje osy systému a neaktivní výřezy zobrazují osy podle nastavení v aktivním výřezu.

World - Světový systém

  • osa X ukazuje vpravo, Z nahoru a Y směrem k vám. Osy jsou fixní.

Parent - Systém rodiče

  • objekt použije souřadnicový systém svého rodiče.

Local - Lokální systém

  • objektový souřadnicový systém.

Gimbal

  • používá se s objekty s animačním ovladačem Euler XYZ rotation.

Grid - Systém mřížky

  • systém podle mřížky
  • využití pomocné mřížky (roviny) pro definici souřadnicového systému.

Working - Pracovní systém

  • používá se ve spojení s pracovním pivotem.

Pick - Zadaný systém

  • systém podle vybraného objektu
RSS